Noticias
Concert de l'ORQUESTRA 4 CORDES A BORRIANA I BENICARLÓ.INTERCANVI
07 JunioEl dissabte 6 de juny a les 17:30 hs i en l'Auditori Juan Varea de Borriana tindrà lloc el primer dels concerts d'intercanvi que celebraràn les orquestres 4 CORDES de Benicarló i l'Agrupació Filharmònica Borrianenca. El diumenge a les 12 hs tindrà lloc a Benicarló i al Magatzem de la Mar el mateix concert per a que el nostre públic puga gaudir del mateix. Aquestos intercanvis estàn patrocinats per la Federació de Societats Musicals de la Com.Valenciana, i formen part de la campanya de concerts del 2026 que està en marxa en tots els pobles, vora 500, que han entrat en aquesta campanya recolzada per la Generalitat Valenciana, Institut Valencià de Cultura. No falteu
TROBADA D'ESCOLES DE MÚSICA DEL BAIX MAESTRAT - 5ª Edició
13 MayoEl dissabte 23 de maig tindrà lloc la cinquena trobada d'Escoles de Música del Baix Maestrat. Vora 200 alumnes de les escoles filials de les bandes de música faràn una jornada on podràn conèixer repertoris i professors diferents. Serà a partir de les 10'30 hs a la pista anexa descoberta del Poliesportiu. A les 17 hs hi haurà una curta desfilada per acostumar als alumnes a aquesta modalitat i a les 18 un concert amb tot el repertori que han practicat durant el dia. Professors, alumnes, directius passaràn una jornada de convivència. L'acte forma part de les activitats comarcals de la Federació (FSMCV) i dels 50 anys de Societat Musical i 180 de Banda de Benicarló. Té el recolzament de l'Ajuntament de Benicarló i és una jornada oberta a tot el públic. No falteu
La Banda de Benicarló a les desfilades de Moros i Cristians de Lleida
11 MayoLa Banda de Benicarló desfilarà a Lleida el proper diumenge 17 de maig dins de la Festa de Moros i Cristians de Lleida. Més de 20 anys de participació en aquesta festa és tot un event en l'historial de la nostra Banda. Aquesta que desfilarà amb 50 músics o farà pel matí i per la vesprada
JOSÉ RAFAEL PASCUAL VILAPANA, director invitado a la serenata de Sant Bertomeu 230826
13 AbrilJosé Rafael PASCUAL-VILAPLANA Muro (Alicante), 1971 Director titular de la Banda Municipal de Barcelona desde 2018, principal director invitado de la Banda Municipal de Bilbao, de la cual ha sido titular entre 2015 y 2025, y principal director asociado de la Banda Sinfónica Portuguesa de Oporto. Ha colaborado con solistas de la talla de Paquito d’Rivera, Asier Polo, Sergei Nakariakov, Jorgen van Rijen, Ben van Dijk, Luis González, Pacho Flores, Manuel Blanco, Rubén Simeó, Albert Guinovart, Vincent David, José Franch-Ballester, Sergio Carolino, Elisabete Matos, Ana Mª Sánchez o Estrella Morente, entre otros. Ha dirigido estrenos mundiales de obras de Luis de Pablo, Leonardo Balada, Johan de Meij, Franco Cesarini, Bert Appermont, Enric Palomar o Agustí Charles. Como director tiene registrados más de treinta CD’s además de diversos DVD’s para sellos como RTVE Música, De Haske,…
La Banda de Música participarà en les processons de Setmana Santa a Benicarló
02 AbrilLa Banda de Música Ciutat de Benicarló participarà en les processons de Setmana Santa, el dijous, divendres i dissabte a Benicarló. Les processons partiràn totes des de l'església de Sant Bertomeu
CONCERT DEL DIUMENGE DE RAMS, Banda Juvenil
24 MarzoEl proper diumenge 29 de març, tindrà lloc el tradicional concert del DIUMENGE DE RAMS, a la placeta de Sant Joan i a càrrec de la Banda Juvenil. Les obres que interpretarà són les següents DEL PERELLÓ A CATARROJA, passacarrer de José Serrano Simeón TRES DANSES, de Aram Khachaturian, I dansa de les floristes, II Vals Masquerade i III Gopak PEPITA GREUS, pasdoble de Pascual Perez Chovi ROSS ROY de Jacob de Haan CHIMO, marxa mora de José Mª Ferrero Pastor COUNTRY AND WESTERN de Harold L.Walters Director: PABLO ANGLÉS GALINDO
ASSEMBLEA GENERAL DE L A SOCIETAT
16 MarzoEl dissabte 28 de març a les 18:30 hs, tindrà lloc al local social l'ASSEMBLEA GENERAL DE LA SOCIETAT MUSICAL. És el moment de conèixer els CONTES, ACTIVITATS, PROJECTES i escoltar als responsables de les diverses seccions que donaràn informació per a tots. ACUDIU
La Banda de Benicarló i l'Ofrena de flors amb el Mercat Vell
15 MarzoLa Banda de Música Ciutat de Benicarló actuarà en l'Ofrena de Flors a la Mare de Déu de la Mar aompanyant a la Falla Mercat Vell. Serà la dotzena banda i partirà a les 18 hs de la seu de la Falla. El recorregut serà pels carrers cèntrics de Benicarló fins tornar a la Falla on finalitzarà la desfilada. No podeu deixar d'asistir a la desfilada i animar als nostres músics i a les falles
La Banda de Benicarló desfilarà a Castelló amb els MOROS D'ALQUERÍA
14 MarzoLa Banda de Música Ciutat de Benicarló ha estat invitada a participar en la desfilada que organitza la societat MOROS D'ALQUERÍA de Castelló el proper dissabte 14 de març dins de les festes de La Magdalena. Aquesta entitat celebra els 50 anys de la seua fundació i amb aquest motiu organitza un desfile amb 19 bandes de música i comparses de moros i cristians de diversos indrets. L'hora de l'inici és a les 20:30 hs. La nostra Banda participarà amb 50 músics. És una oportunitat que tenim de vore als nostres músics desfilar pels carrers de Castelló. Açi teniu la direcció web de les festes de Castelló https://is.gd/MJr3zf
Concert a Amposta. Cicle de Banda a Banda
12 FebreroEl proper dissabte 21 de febrer a les 19 hs, la Banda de Música Ciutat de Benicarló, oferirà un concert dins del XXIV Cicle Amposta, de Banda a Banda. Serà en l'Auditori Octavi Ruiz i els nostres seguidors podràn aquirir l'entrada al mateix Auditori. Al nostre facebok tenen més informació. El repertori a interpretar serà el següent Primera part Fina Blasco, pasdoble de Rafael Talens Simfonia Hamlet de Santiago Quinto 1 - Aparición, 2 - Monólogo, 3 - Locura Sketch , from sinfonietta for wind Ensemble de Juan Luis Roig Segona part Octavi Ruiz, pasdoble de Tomás Simón Leonardo Dreams, de Saúl Gómez Muixerangues al cel, raposòdia de Juan Carlos Sempere Malaguenya de Barxeta. de Azael Tormo Director: PABLO ANGLÉS GALINDO
FORUM MUSICAL-Debat a 4 bandes sobre el passat, present i futur de les Bandes
03 FebreroEl proper dissabte 7 de febrer tindrà lloc a les 18 hs al MUCBE, el FORUM MUSICAL, amb 4 invitats Mª Carmen Tijeras, Raquel García, Jorge Martorell i Sergi Costes, que faràn una detallada exposició i debat sobre l'actualitat de les nostres bandes. Una visió més enllà dels camins locals o localitzats, on les Bandes tenen vida pròpia en el context d'un món cultural en ràpida evolució. Serà en el segon pis del MUCBE, i just a les 17:15 tindrà lloc una visita guiada a l'exposició 50 anys de Societat Musical i 180 de Banda, per conèixer millor com se van desenvolupar les bandes de música de Benicarló a finals del segle XIX, tot el XX i fins l'actualitat. No falteu
Inauguració de la EXPOBANDA. 50 anys de Societat i 180 de Banda
15 EneroEl proper diumenge 18 de gener de 2026, a les 11 hs, tindrà lloc al MUCBE (Museu de la Ciutat de Benicarló), la inauguració de l'exposició 50 Anys de Societat-180 de Banda. L'acte començarà a la sala de la Capella amb un breu concert pel grup de flautes de la nostra entitat. Seguidament se pujarà a la segona planta on se inaugurarà la EXPO per part de la Musa de la Banda, Marina Lavernia, presidenta Mar Martínez, autoritats, i tot el públic que voldrá afegir-se a l'event. La EXPO ocupa tota la segona planta amb 10 murals en blanc i negre, que fica en valor l'época anterior a 1976, any que s'inicia la Societat Musical. Quadres dels directors, premis, trofeus, instruments antics, una selecció de fotos per anys (1976-2026), les reformes del local, les juntes directives, totes les muses de la música, a més de totes les seues bandes, vestuari de diverses époques, programes de concerts, i un passe de 3000 fotos per pantalla, on se podrà prendre seient per voreu amb més repós. La EXPO es un homenatge retrospectiu a totes les persones que han fet possible la història de la nostra Banda de Música, amb constància, esforç, llavor social i perseverança. Tot un goig per a la vista i una emoció que només poden explicar aquells que se voran reflectits. La EXPO estarà oberta fins al 22 de febrer i us convidem a que passeu pel MUCBE, és una ocasió única, irrepetible, per portar amics i coneguts. La Banda és MÉS QUE UNA BANDA. Presentem el cartell que ha elaborat el MUCBE per a la EXPO.
FELIZ AÑO 2026
04 EneroDesde la Asociación Musical Ciutat de Benicarló, deseamos a todos nuestros amigos un FELIZ AÑO NUEVO 2026. Este año nuestra Sociedad celebra el 50 aniversario, y los 180 de Banda. Iremos celebrando actividades extras, y para ello damos a conocer el logotipo que se ha diseñado a cargo de Pilar Anglés para este aniversario. Este logo acompañará todos los eventos y que proximamente empezaremos en este mes de Enero. Salud y música para todos.
Avui serà la primera AUDICIÓ de Nadal d'alumnes de l'Escola
16 DiciembreDes d'avui fins al diumenge 21 tindràn lloc les audicions de Nadal a la nostra Escola de Música. Al panell de l'agenda tenen tots els horaris i audicions a tindre en conte. Els alumnes i professors donaràn a conèixer el treball del primer trimestre del curs. I el diumenge 21 serà a l'Auditori el Festival de tots els alumnes de llenguatge musical
Exposició històrica sobre la Banda de Música. 50 anys de Societat-180 de Banda
13 DiciembreEl proper 18 de gener del 2026 al MUCBE tindrà lloc la inauguració de l'EXPOSICIÓ HISTÒRICA sobre la Banda de Música de Benicarló. Serà una ocasió única durant 30 dies, de poder veure tota classe de trofeus, quadres, fotografies en diversos tamanys, instruments, partitures, trajes, etc. que serà exposat en tota la segona planta del MUCBE, que ens fique a la nostra disposició per aquest event. Un homenatge als fundadors de la Societat. Será la primera activitat dels 50 anys de Societat (1976-2026) i 180 de Banda. Tota aquella persona que tinga algún document, fotos, programes o algo que puga ser inèdit, pot passar per la Societat i fer un préstec, que se li tornarà una vegada se còpie. Properament se donarà a conèixer un avanç de les principals activitats previstes per al 2026, i en aquesta concretament de la EXPO també tindrà activitats pròpies mentre estiga oberta. Foto: Banda de Música Ciutat de Benicarló. 1984. Directora Isabel Costes (Fons Caixa Benicarló)







